Moja marka powstała z potrzeby niezależności.
Jej styl określiłabym jako „uporządkowany eklektyzm”, zawieszony na pograniczu codzienności i mody wyjściowej. Jest w nim widoczna również elegancja przełamana elementami pochodzącymi z mody „streetwear” oraz formy współczesne przyprawione nutką retro.
Moim celem jest tworzenie ubrań o wyrazistej formie, malarskich, z naciskiem na kolor i łączenie rozmaitych tekstur.
Nie określam jednoznacznie dziennego lub wieczorowego przeznaczenia moich projektów – w zależności od nastroju i doboru akcesoriów zdefiniuje go sama adresatka moich kolekcji.
Swoje pomysły kieruję do kobiet lubiących wyróżniać się z tła, jednak nie w sposób ostentacyjny; miłośniczek slow fashion, rzeczy unikalnych, tworzonych w niewielu egzemplarzach oraz osób wrażliwych na sztukę i ceniących w modzie rozsądnie dawkowany humor. Wszak moda to nie tylko sposób na manifestację własnego stylu, ale również fantastyczna zabawa!
Kolekcję uzupełniają tworzone okazjonalnie akcesoria – biżuteria, kapelusze, toczki i stroiki oraz torby, a od czasu do czasu także dekoracyjne dodatki do wnętrz.
Zapraszam!
Bio – esencja
- 1986-1992 studia w PWSSP (ASP) im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Dyplom w Pracowni Ubioru Dzianego Prof. Hanny Dunajskiej, Pracowni Malarstwa Prof. Andrzeja Gieragi oraz z historii ubioru u Prof. Kingi Szczepkowskiej.
- 1992 Nagroda Ministra Kultury i Sztuki za kolekcję ubiorów unikatowych prezentowaną na wystawie Interfashion’92 w PWSSP w Łodzi
- 1993 Nagroda Polo S.A. za kolekcję dyplomową – Interfashion’93;
- 1992 udział w konkursie Fashion Future Award na targach IGEDO Dusseldorfie Wiosna’92. Reprezentacja łódzkiej PWSSP, aranżacja stoiska;
- 1998 Lyon, grudzień – odczyt „Moda i komfort – tendencje w Polsce” na zaproszenie Centre Jacques Cartier i Uniwersytetu Mody w Lyonie;
- 2008 finalistka (pierwsza siódemka) w konkursie New Look Design
- 2008 – kolekcja ubiorów inspirowana fotografiami Jana Saudka; udział kolekcji w pokazie Warsaw Fashion Street.2010-2012 autorskie aranżacje witryny butiku Awangarda w Łodzi, Piotrkowska 87. W czwartej edycji konkursu „Przywróćmy blask Piotrkowskiej” witryna butiku Awangarda ogłoszona witryną roku!
- 2011 Festiwal Viva Flamenco 2011. Wystawa „Sekwencja”. 26.07.2011. Rysunki oraz obiekty przestrzenne wykorzystujące moduł – uproszczoną formę wachlarza. Zabawa motywem kojarzącym się z tańcem, kobiecością, indywidualizmem, tajemnicą… wernisaż w restauracji Sofa.
- 2011 wystawa „Etno Eclecto” – prezentacja ubiorów nawiązujących do motywów ludowych, w ramach Festiwalu Carnavalia 2011
- 2011-2012 udział w niezależnych targach projektantów: Ubierz Alles, Need 4 Street, Roztargiasz, Love & Sale. Stoisko Fashionista na Need For Street w Soho Factory: Fashionista w pierwszej w Polsce Brand Bible prezentującej rodzimych projektantów inspirujących się przestrzenią miejską.
- 2012 Pokaz kolekcji wieczorowej J/Z 2012 Arkadiusza Taraski podczas Look Of The Year w Magazynie Bawełny w Manufakturze w Łodzi. Toczki Fashionista zrealizowane na wyłączność tej kolekcji.
- 2012, maj – prezentacja ubiorów z kolekcji wiosennej w ramach Showroomu w stoisku butiku Awangarda na Fashion Philosophy Fashion Week.
- 2013-2015 udział w niezależnych targach projektantów: Mustache Yard Sale, Urban Summer Festival, Urban Christmas Festival, Towary, Grand Bazar.
- 2014 powstanie drugiej marki – Tie or Die – oferującej krótkie serie męskich krawatów oraz poszetek, wyróżniających się niepowtarzalnymi, autorskimi drukami przełamującymi kanony dress code.
My brand has been created to fulfill the need of independence.
I would describe its style as an „eclectic order” between everyday casual and urban elegance. Elegance refreshed with street wear elements; contemporary shapes with a bit of retro and a hint of inspiration by fine arts. My ambition is to make outfits of clear shape, combining colour with various textures. It is up to the person who wears them – the choice of the moment of the day. I hope it might be someone who does not blend with the background but likes to be noticed without ostentation. Slow fashion amateur, who loves single or few example pieces. Passionate of fine and applied arts. Yet someone with a sense of humour, who likes to play with fashion. Accessories as jewellery, pillbox hats and fascinators – are made to spice every look.
Tie or Die – ties, pochettes for stylish men. Vintage tie brooches – for women. In addition – from time to time – some decorative items for home..
Bio – the essence
- 1986-1992 studied at Wł. Strzemiński Lodz Academy of Fine Arts. Degree at Knitwear Fashion Studio / Prof. Hanna Dunajska, Painting Studio / Prof. Andrzej Gieraga and history of fashion / Prof. Kinga Szczepkowska.
- 1992 Ministry of Art and Culture Award for unique knitwear collection presented during Interfashion’92 at Academy of Fine Arts, Lodz.
- 1993 Polo S.A. award for graduation collection – Interfashion’93;
- 1992 participation in Fashion Future Award competition during IGEDO Dusseldorf, Spring’92 as representative of Lodz Academy of Fine Arts;
- 1998 Lyon, december – lecture „Fashion and Comfort – Trends in Poland” at Centre Jacques Cartier and Universite de la Mode, Lyon;
- 2008 one of seven finalists at New Look Design Competition 2008 – collection of womenswear inspired by photographic art of Jan Saudek; fashion show at Warsaw Fashion Street.
- 2010-2012 shop window arrangements for Avangarda Boutique, Piotrkowska St. 87, Lodz; Christmas window claimed as the window of the year 2011 during „Let`s Restore the Luster of Piotrkowska St.” contest, January 2012
- 2011-2015 participation in designers` showroom events: Ubierz Alles, Need 4 Street, Roztargiasz, Lodz Fashion Week, Supermarket, Love & Sale, Mustache Yard Sale, Grand Bazar, Towary, Urban Summer Festiwal, Urban Christmas Festiwal; 2012, Need For Street at Warsaw Soho Factory: for the first time Fashionista, among the other exhibitors, presented in „Brand Bible”.
- 2012 evening wear show by Arkadiusz Taraska during The Look of the Year model contest, Lodz: pillbox hats by Fashionista as complementary accessories made exclusively for the collection.
- 2014 Tie or Die established as the second Fashionista`s brand. Ties and pochettes designed for men who dare to mix dress code rules with a hint of humour and rockabilly spirit, yet still with a sense of elegance.